Big Tech zvyšuje výdavky na lobovanie v Bruseli

Ilustračné foto: Pixabay/SKsprávy

Apple takmer zdvojnásobil výdavky na lobing, zatiaľ čo Amazon, Microsoft, Meta a Google tiež zvýšili výdavky.

Najväčšie svetové technologické spoločnosti zvýšili v minulom roku svoje výdavky na lobistické aktivity v Bruseli, keď sa rozprúdili diskusie o nových a ďalekosiahlych technologických pravidlách.

Apple, Amazon, Meta, Google a Microsoft zvýšili svoje výdavky na lobovanie, podľa nových údajov z registra transparentnosti EÚ . K nárastu, ktorý predtým nebol hlásený, došlo, keď únia diskutovala o súbore nových pravidiel zameraných na ovládnutie moci internetových gigantov a potlačenie nezákonného obsahu.

„S touto aktualizáciou konečne vidíme, koľko Big Tech deklaruje výdavky na lobovanie v EÚ, zatiaľ čo pripravila kľúčové nové pravidlá, ako je zákon o digitálnych službách, zákon o digitálnych trhoch a zákon o umelej inteligencii,“ uviedla Margarida Silva, pre POLITICO, výskumníčka skupiny pre výskum a kampaň Corporate Europe Observatory.

„Ako sa očakávalo, Google, Facebook, Microsoft, Apple a Amazon počas tohto obdobia zvýšili svoje rozpočty na lobovanie – aj keď obmedzenia COVID znamenali, že sa to väčšinou dialo na diaľku,“ dodala.

Apple zhruba zdvojnásobil svoje výdavky na približne 7 miliónov eur v období od októbra 2020 do septembra 2021. V predchádzajúcom 12-mesačnom období boli jeho výdavky podľa údajov lobfact.eu okolo 3,7 milióna eur.

Nárast je ešte markantnejší, ak sa porovnajú najnovšie údaje s predchádzajúcimi rokmi. Napríklad v roku 2014 boli výdavky Apple na lobing menej ako milión eur. Spoločnosť so sídlom v Cupertine v Kalifornii tiež posilnila svoj tím lobistov, keď deklarovala 7,2 lobistických pozícií na plný úväzok v porovnaní so 4,5 predtým.

Sumy v registri transparentnosti sa vykazujú ako rozpätia; napríklad pre Apple je rozsah 6,5 milióna až 7 miliónov eur. V hornom pásme päť technologických gigantov minulo 29,5 milióna EUR na lobovanie v inštitúciách EÚ v období, na ktoré sa vzťahujú nové údaje, čo je takmer štvrtinový nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím.

Skok v Apple prevyšuje nárast, ktorý zverejnili iní giganti Silicon Valley. Amazon, Microsoft, Meta a Google však podľa údajov zvýšili svoje výdavky na lobovanie. Google a Meta deklarovali rozpočty až 6,5 milióna eur, nasledovali Microsoft až 6 miliónov eur a Amazon 3,5 milióna eur.

Nové údaje osvetľujú rastúce úsilie, ktoré obri zo Silicon Valley vynaložili na ovplyvnenie nadchádzajúcich technických pravidiel v Bruseli, čo bude znamenať významný posun v regulačnom prostredí, ktorým sa bude musieť Big Tech pohybovať.

Od začiatku funkčného obdobia Ursuly Von der Leyenovej ako predsedníčky Európskej komisie v roku 2019 absolvovali technologické spoločnosti a lobistické skupiny viac ako 150 stretnutí s predstaviteľmi EÚ, aby prediskutovali DMA a DSA, podľa Corporate Europe Observatory .

-red1-

SKSPRAVY

Zdroj:  SKspravy.sk https://skspravy.sk/svet/big-tech-zvysuje-vydavky-na-lobovanie-v-bruseli/  © SKSPRAVY Všetky práva vyhradené Člen skupiny BossMedia

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings