Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe získala zlatú cenu EFFIE

3.2.2025 (SITA.sk) – Takmer každá druhá žena na Slovensku zažila aspoň raz v živote nejakú formu menštruačnej chudoby – od neschopnosti kúpiť si potrebné množstvo dámskych hygienických potrieb až po jej krajnú podobu, a to hľadanie náhrad menštruačných potrieb, ako sú kusy látky, vreckovky či toaletný papier. Tesco upozornilo na problém menštruačnej chudoby v máji minulého roka unikátnou kampaňou so symbolom postrihaných šiat. Reťazec predstavil aj praktické riešenie – z menštruačných potrieb vlastnej značky odstrihol hodnotu DPH. Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy získala zlato v prestížnom ocenení EFFIE v kategórii Brands – ESG projekty komerčnych značiek.

“Vážime si získanie prestížneho ocenenia EFFIE za kampaň o menštruačnej chudobe. Naším cieľom bolo urobiť dámske hygienické potreby pre ženy dostupnejšie a zároveň otvoriť takú citlivú tému, akou je menštruačná chudoba, aby sme hľadali spoločné riešenia,” hovorí Katarína Pšenáková, riaditeľka komunikácie Tesca na Slovensku, a dodáva: “Teší ma, že naši zákazníci a zákazníčky, verejnosť a stakeholderi iniciatívu uvítali, čo dokazuje aj veľký ohlas najmä na sociálnych sieťach, zvýšený predaj menštruačných potrieb vlastnej značky Tesco či nadviazanie nových aj dlhodobých spoluprác v tejto oblasti.”

Kampaň sa začala 22. mája 2024 na viacerých externých aj interných komunikačných kanáloch. Hlavným symbolom kampane je model “menštruačných šiat” so sloganom Odstrihli by ste si kus oblečenia? Ohrozené skupiny totiž niekedy musia siahnuť na rôzne náhrady menštruačných potrieb – vložky či tampóny potom nahrádzajú kúskom látky, vreckovkami, toaletným papierom či vatou.

“Šaty sme vytvorili v spolupráci so slovenskou dizajnérkou Claudiou Kolesárovou. Biely pattern na šatách je navrhnutý tak, aby ich bolo možné kdekoľvek odstrihnúť. Postrihané šaty následne pútali pozornosť naprieč celým media mixom – od ciytlightov, cez in-store POS-y až po online videá, v ktorých si influencerky postrihali šaty priamo na sebe,” dodávajú autorky Patrícia Al-Hadi a Katarína Sopková z Istropolitana Ogilvy.

Súčasťou kampane boli výsledky z exkluzívneho prieskumu Menštruačná chudoba na Slovensku* agentúry NMS pre spoločnosť Tesco. Podľa neho až 44 percent Sloveniek sa aspoň raz v svojom živote stretlo s menštruačnou chudobou a 16 percent ju zažíva aj v súčasnosti, pričom pre dve percentá je to pravidelný problém. Častejšie sú to samoživiteľky a ženy s nižším príjmom.

Najmarkatnejším výsledkom kampane je suma, ktorú ušetrili zákazníčky Tesca na Slovensku pri kúpe menštruačných potriebvlastnej značky Pro Formula vďaka zníženej cene o hodnotu DPH. Doteraz vďaka tomu zákazníčky Tesca na Slovensku ušetrili vyše 100-tisíc eur.

Znížením hodnoty DPH z cien produktov vlastnej značky Tesco sa však pomoc Tesca v boji proti menštruačnej chudobe nekončí. Tesco chce ísť príkladom aj iným firmám, organizáciám či inštitúciám, aby sa pridali k našej iniciatíve a motivovali sme ich spoločne k dôstojnejšej menštruácii pre všetky ženy na Slovensku.

Reťazec nadviazal partnerstvo s Banskobystrickým krajom, ktoré od Tesca získalo menštruačné potreby v hodnote viac ako 6 000 eur pre svoje inštitúcie, ako sú divadlá, knižnice, hvezdáreň, múzeá či osvetové strediská a kontaktné centrá SPACE pre mladých. Počas septembra bola pomoc distribuovaná do takmer 30 inštitúcií kraja. Banskobystrický kraj ako prvý a zatiaľ jediný samosprávny kraj poskytuje menštruačné potreby zadarmo už od roku 2022 na toaletách vo svojich zariadeniach, ako sú úrady či stredné školy a školské zariadenia.

Ďalším projektom na zníženie dosahov menštruačnej chudoby je spolupráca Nadácie Tesco s organizáciou InTYMYta, ktorá na Slovensku zastrešuje projekt Dôstojná menštruácia. Spoločne aj s organizáciou Spolka pracujú na výrobe a implementácii menštruačných skriniek, ktoré sprístupňujú menštruačné potreby na školách, v komunitných centrách a v organizáciách, ktoré podporujú ľudí v núdzi. Tesco podporilo aj unikátny projekt MenstruStation, ktorý pripravili stredoškoláčky z Bratislavy a vďaka ktorému mali všetky žiačky strednej školy k dispozícii dostatok dámskych hygienických potrieb počas celého roka. Tento školský rok podporuje aj OZ Brúderka, ktoré zabezpečuje menštruačné potreby pre Základnú školu Kataríny Brúderovej v bratislavských Vajnoroch.

Netradičná kampaň Tesca vytvorená v spolupráci s agentúrou Istropolitana Ogilvy si odniesla aj prestížne ocenenie Zlatý klinec až v piatich kategóriách – MEDIA (bronzový klinec), PROMO & ACTIVATION (strieborný klinec), PUBLIC RELATIONS (strieborný klinec), CAMPAIGN (strieborný klinec) a ESG (bronzový klinec).

*Pozn.: Online prieskum Menštruačná chudoba na Slovensku realizovala pre Tesco prieskumná agentúra NMS počas mája 2024 na vzorke 1 500 žien.

Informačný servis

Viac k témam: EFFIE, menštruačná chudoba, Ocenenie, PR
Zdroj: SITA.sk – Kampaň Tesca o menštruačnej chudobe získala zlatú cenu EFFIE © SITA Všetky práva vyhradené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings