„Veda“ v službách manipulácie: Ako emóciami vyrobiť súhlas na očkovanie – šírením posolstiev viny a hanby neočkovaných

Existuje celá oblasť výskumu zameraná na vývoj správ, ktorých cieľom je presvedčiť jednotlivcov, „váhajúcich“ očkovať sa vakcínou COVID-19 – a nič z toho nemá nič spoločné s faktami.

Existuje celá oblasť výskumu, ktorá sa venuje vývoju správ, ktorých cieľom je presvedčiť jednotlivcov „váhajúcich očkovanie “, aby dostali vakcínu proti COVID-19 .

Žiadna zo správ skúmaných výskumníkmi nezahŕňa poskytovanie faktických dôkazov, ktoré podporujú tvrdenia – široko šírené spoločnosťami Big Pharma, Big Media a verejnými zdravotníckymi agentúrami – že vakcíny sú „bezpečné“ a „účinné“.

Výskumníci minulý mesiac zverejnili výsledky klinickej štúdie zahŕňajúcej dva prieskumné experimenty o tom, ako vyrobiť súhlas pre vakcíny COVID.

Štúdia sponzorovaná Yale s názvom „Presvedčivé posolstvá na zvýšenie zámerov očkovania proti COVID-19“ skúmala, ako rôzne presvedčivé posolstvá ovplyvnili 1) zámery dostať vakcínu proti COVID-19, 2) ochotu presvedčiť priateľov a príbuzných, aby dostali vakcínu, 3 ) strach z tých, ktorí neboli očkovaní, a 4) spoločenský úsudok z ľudí, ktorí sa rozhodli neočkovať.

Podľa autorov štúdie:  „Vzhľadom na značnú mieru skepticizmu o bezpečnosti a účinnosti vakcíny proti COVID-19 je čoraz dôležitejšie pochopiť, ako môže komunikácia v oblasti verejného zdravia zohrávať úlohu pri zvyšovaní využívania vakcíny proti COVID-19.

Dokument sa nezaoberal základnými dôvodmi, prečo by niekto mohol mať obavy o bezpečnosť alebo účinnosť vakcín COVID, ale namiesto toho sa zameral výlučne na to, ako ich presvedčiť, aby dostali vakcínu.

Zo  štúdie :  „Uskutočnili sme dva vopred zaregistrované experimenty, aby sme zistili, ako rôzne presvedčivé správy ovplyvňujú zámery dostať vakcínu COVID-19, ochotu presvedčiť priateľov a príbuzných, aby vakcínu dostali, a negatívne úsudky ľudí, ktorí sa rozhodnú neočkovať.

“V prvom experimente sme testovali účinnosť veľkého počtu správ proti neošetrenému kontrolnému stavu… V Experimente 2 sme znova otestovali najúčinnejšie správy z Experimentu 1 na celoštátne reprezentatívnej vzorke dospelých Američanov.”

Odkazy testované výskumníkmi boli zakomponované do mainstreamových mediálnych príbehov a kampaní verejného zdravia na celom svete. Ale dátum dokončenia štúdie pre časť 1 bol 8. júla 2020, čo znamená, že všetky tieto správy boli vytvorené pred vydaním akejkoľvek vedy na ich podporu.

Riadiaca správa základných informácií uvádza:

„Na ukončenie prepuknutia COVID-19 je dôležité, aby sa ľudia dali zaočkovať proti COVID-19 vždy, keď bude dostupná vakcína. Očkovanie proti COVID-19 znamená, že je oveľa menej pravdepodobné, že dostanete COVID-19 alebo ho prenesiete na iných. Vakcíny sú bezpečné a široko používané na prevenciu chorôb a odhaduje sa, že vakcíny zachránia každý rok milióny životov.“

Aby sa zistilo, ktoré stratégie zasielania správ vyvolali inklináciu k očkovaniu, bolo pridaných 10 ďalších správ, ktoré priniesli kontext k základnej správe.

Tieto posolstvá zahŕňali témy vlastného záujmu, záujmu komunity, viny, rozpakov, hnevu, statočnosti, dôvery vo vedu, osobnej slobody, ekonomickej slobody a ekonomického prospechu komunity.

Zistili sme, že presvedčivé správy, ktoré vyvolávajú prosociálne očkovanie a obavy o sociálny imidž, sú účinné pri zvyšovaní zamýšľaného prijatia a tiež ochoty presvedčiť ostatných a úsudkov neočkovaných

napísali vedci.

Aby vedci študovali dôsledky viny, rozpakov a hnevu, podnietili ľudí, aby premýšľali o tom, ako by sa cítili, keby sa nedali zaočkovať a šírili vírus na ostatných.

“Predpokladá sa, že emócie zohrávajú úlohu pri spolupráci, a to buď motivovaním jednotlivca k činu kvôli pocitu, ktorý zažíva, alebo mu bránia v konaní kvôli emocionálnej reakcii, ktorú by to vyvolalo u ostatných.”

Správy „neodvážny“ a „dôvera vo vedu“ boli navrhnuté tak, aby vyvolali obavy o povesť a spoločenský imidž. Posolstvo „neodvážny“ „preformulovalo myšlienku, že nebáť sa vírusu nie je odvážny čin, ale skôr sebecký, a že statočnosť možno prejaviť očkovaním, pretože to ukazuje silu a záujem o druhých.

Posolstvo „dôvera vo vedu“ naznačovalo, že „tí, ktorí sa nedajú zaočkovať, nerozumejú vede a signalizujú túto nevedomosť ostatným“.

Osobná sloboda, ekonomická sloboda a správy o ekonomických výhodách komunity čerpali z obáv spojených s obmedzeniami COVID.

Vakcinácia ako nová spoločenská zmluva

Celkovo to bola správa, ktorá apelovala na záujem komunity, reciprocitu a pocit zahanbenia, ktorá sa ukázala ako najpresvedčivejšia, čo viedlo k 30% zvýšeniu zámeru očkovať, 24% zvýšeniu ochoty poradiť priateľovi, aby sa dal zaočkovať, a 38% nárastu záujmu o očkovanie. % nárast negatívnych názorov ľudí, ktorí odmietajú vakcíny v porovnaní s placebom.

Záujmové správy komunity, ktoré obsahujú rozpaky, boli určené ako najefektívnejšie pri získavaní ľudí, aby povzbudzovali ostatných, aby si dali vakcínu, zatiaľ čo správy „neodvážne“ sa ukázali ako najsľubnejšie pri vytváraní negatívnych úsudkov o neočkovaných.

Zistenia štúdie Yale sú v súlade s ďalším nedávnym dokumentom „ Vakcinácia ako spoločenská zmluva“, ktorý ukázal, že ľudia považujú očkovanie za spoločenskú zmluvu a sú menej ochotní spolupracovať s tými, ktorí očkovanie odmietajú.

Štúdia uviedla:  „Experimenty dôsledne ukázali, že najmä poslušní (tj očkovaní) jedinci prejavovali menej štedrosti voči neočkovaným jedincom… Dospelo sa k záveru, že očkovanie je spoločenská zmluva, v ktorej je spolupráca morálne správnou voľbou.

„Jednotlivci konajú podľa spoločenskej zmluvy, a to tým viac, čím silnejšie ju vnímajú ako morálnu povinnosť. Zdôraznenie spoločenskej zmluvy by mohlo byť sľubným zásahom na zvýšenie očkovacej látky, prevenciu voľného jazdenia a prípadne podporu eliminácie infekčných chorôb.“

Zabudnite na fakty, apelujte na „hodnoty“

Saad Omer , jeden z autorov štúdie z Yale, má veľký záujem o správy o verejnom zdraví.

Jeho úsilie bojovať proti váhavosti očkovania mu vynieslo miesto v strategickej poradnej skupine expertov Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) v pracovnej skupine pre vakcíny proti COVID-19, v správnej rade Sabine Vaccine Institute a v Globálnom poradnom výbore WHO pre bezpečnosť vakcín.

V roku 2020 Omer inicioval projekt „Building Vaccine Confidence through Tailored Messaging Campaigns“ ,ktorý zahŕňal randomizované štúdie v piatich krajinách s využitím správ na sociálnych sieťach na zvýšenie pokrytia COVID a detských vakcín.

Vo svojom hlavnom prejave na prvej globálnej informačnej demiologickej konferencii WHO v júni 2020 sa Omer zmienil o „ teórii morálnych základov “ a navrhol, aby apelovanie na hodnoty mohlo zmeniť rozhodovacie správanie.

Omer poskytol podrobnosti o štúdii zasielania správ pre vakcínu proti HPV a diskutoval o tom, ako možno použiť podobné stratégie na dosiahnutie súladu s opatreniami COVID:

„Chceli sme otestovať, môžeme mať správu založenú na čistote? Ukázali sme im teda obrázky genitálnych bradavíc a opísali sme im vinetu, príbeh, príbeh, rozprávali sme o tom, ako niekto dostal genitálne bradavice a aké boli nechutné a aké čisté vakcíny obnovujú posvätnosť tela.

„Takže sme práve analyzovali tieto údaje. Išlo o randomizovanú kontrolnú štúdiu s apriornými výsledkami. Zistili sme približne 20-percentný účinok na pravdepodobnosť, že ľudia dostanú vakcínu proti HPV v nasledujúcich 6 mesiacoch…

„Skúšame správy založené na slobode alebo správy sprostredkované slobodou týkajúce sa tohto správania súvisiaceho s prepuknutím COVID-19. Že nosenie masky alebo preventívne opatrenia vás nakoniec oslobodia, znovu získate svoju autonómiu. Pretože ak je miera chorôb nízka, vaše aktivity sa môžu obnoviť.“

Infodemiológia, infoveillance a infodémia

Omer je jedným z mnohých prominentných hlasov v oblasti známej ako „infodemiológia “, termín, ktorý v roku 2002 vytvoril Dr. Gunter Eysenbach .

Ako prvý infodemiológ a zakladateľ Journal of Medical Internet Research , Eysenbach definuje infodemiológiu ako „vedu o distribúcii a determinantoch informácií v elektronickom médiu, konkrétne na internete, alebo v populácii, s konečným cieľom informovať verejné zdravie a verejná politika.”

Eysenbach tiež zaviedol termíny „informačné sledovanie“, ktoré sú definované ako „typ syndrómového sledovania, ktorý špecificky využíva informácie nájdené online“ a „ infodémia “, ktorá odkazuje na „nadbytok informácií“, ktorý vo všeobecnosti zahŕňa zámerné pokusy o šírenie nesprávnych informácií s cieľom podkopať reakciu verejného zdravia a presadzovanie alternatívnych programov skupín alebo jednotlivcov.

Len pomocou troch slov vytvoril Eysenbach vedecký výklenok, identifikoval problém a navrhol aspoň časť takzvaného riešenia.

WHO tento jazyk počas pandémie ochotne prijala. Úvodník vo vydaní The Lancet z augusta 2020 začal citátom generálneho riaditeľa WHO Tedrosa Adhanoma Ghebreyesusa: „Nebojujeme len s pandémiou; bojujeme s infodémiou.”

WHO počas pandémie hostila niekoľko infodemiologických konferencií . WHO, Organizácia Spojených národov a ďalšie skupiny tvrdiac, že ​​„dezinformácie stoja životy“, vytvorili dokonalé ospravedlnenie pre sledovanie sociálnych médií a potláčanie nesúhlasu.

V roku 2020 WHO vytvorila rezolúciu , v ktorej žiada členské štáty, aby prijali opatrenia na využitie digitálnych technológií v boji proti „dezinformáciám“ a „dezinformáciám“ a spolupracovala s viac ako 50 digitálnymi spoločnosťami a platformami sociálnych médií, vrátane TikTok a dokonca aj Tinder, aby podporili toto úsilie.

Legalizovaná propaganda: Boj s dezinformáciami zaviedol cenzúru na všetko

Úsilie o odstránenie „dezinformácií“ viedlo k bezprecedentnej cenzúre prakticky čohokoľvek, čo sa vymyká štátom schválenému konsenzu, a k vytvoreniu zaujatého publika pripraveného na prijatie jedinečného príbehu.

Novela zákona o autorizácii národnej obrany v roku 2012, ktorá legalizovala používanie propagandy na americkej verejnosti, uľahčuje vládam vytváranie samoúčelných príbehov.

A vďaka rozpočtu v hodnote niekoľkých miliárd dolárov od Ministerstva zdravotníctva a sociálnych služieb USA (HHS) a Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC) sme pod vplyvom tých najlepších správ, ktoré si peniaze môžu kúpiť – či už sú alebo nie. správy sú pravdivé.

To je pravdepodobne dôvod, prečo CDC, oddelenia verejného zdravotníctva a hlavné médiá môžu urobiť široké tvrdenia, ako je toto : „Vakcíny COVID-19 boli vyvinuté rýchlo pri zachovaní najvyššieho možného bezpečnostného štandardu“ a toto : „Hydroxychlorochín by sa nemal používať na liečbu COVID -19“ a tvrdia, že sú „faktom“.

Články a príspevky, ktoré spochybňujú tieto tvrdenia, sú pravidelne odstraňované, ak je vôbec povolené ich zverejnenie.

Súlad s verejným zdravím: domácky priemysel

Yale nie je jedinou univerzitou, ktorá skúma vedu o dodržiavaní predpisov. Akademické inštitúcie a vládne agentúry na celom svete sú ponorené do tejto vznikajúcej behaviorálnej vedy.

Vo februári 2021 bulletin Pennsylvánskej univerzity, Penn Today, publikoval „ Keď na správe záleží, použite na to vedu “, ktorá zahŕňa iniciatívu laboratória Message Effects Lab (MEL) od behaviorálnej vedkyne Jessicy Fishman a výskum súvisiaci s tým, „čo ovplyvňuje rozhodovanie. “, najmä pokiaľ ide o očkovanie a testovanie na COVID.

MEL má v súčasnosti partnerstvá a prebiehajúce projekty so Svetovou bankou, Národnými inštitútmi zdravia, CDC, Penn Medicine, Detskou nemocnicou vo Philadelphii, Independence Blue Cross/Blue Shield a vládou Kanady na riešenie správania súvisiaceho so zdravím.

Agentúra pre výskum a kvalitu zdravotnej starostlivosti , pobočka HHS, tiež sponzorovala výskum s cieľom preskúmať vplyvy na rozhodovanie o očkovaní proti COVID. Štúdia „ Postoje k potenciálnej vakcíne proti SARS-CoV-2: Prieskum dospelých v USA “ dospela k záveru:

„Zistili sme, že podstatná časť (42,2 %) účastníkov národného prieskumu uskutočneného počas pandémie koronavírusu by váhala s prijatím očkovania proti COVID-19. Čierna rasa bola jedným z najsilnejších nezávislých prediktorov neakceptovania očkovania; je to obzvlášť alarmujúce vzhľadom na obrovský dosah COVID-19 medzi Afroameričanmi.

Kontrola nad pandémiou = kontrola nad postojmi

„Naše zistenia naznačujú, že mnohí jednotlivci, ktorí odpovedali „nie si istí“, môžu prijať očkovanie, ak dostanú dôveryhodné informácie o tom, že vakcína je bezpečná a účinná. Keďže vývoj vakcín postupuje bezprecedentným tempom, na dosiahnutie kontroly nad pandémiou COVID-19 je potrebné súbežné úsilie o proaktívny vývoj správ na podporu prijatia vakcíny.

Behaviorálny vedec Dr. Rupali Limaye posunul správu o krok ďalej. Vyučuje bezplatný online školiaci kurz , ktorý ponúka Univerzita Johna Hopkinsa a ktorý „pripravuje rodičov školopovinných detí, PTA, členov komunity a zamestnancov škôl na to, aby sa stali ambasádormi očkovania a podporovali prijatie vakcín v ich komunitách“.

Limaye bude koncom tohto mesiaca účastníkom interaktívneho webinára „ Aby vakcíny COVID-19 Príťažlivé: Pilotné testovanie správ v Indii “.

Meniace sa správy, rovnaké ciele

Zatiaľ čo vládne agentúry a vedecká komunita lipnú na nepodložených presvedčeniach o bezpečnosti a účinnosti vakcín , zdá sa, že si uvedomujú dôležitosť neustáleho prehodnocovania svojho chápania dopadov posielania správ.

Aktualizovaný výskum UPenn zistil, že zámery okolo očkovania sa zmenili. Univerzitná Annenberg School for Communication uviedla :

„Výskumníci zistili, že dôvera vo vedecké inštitúcie a zdravotnícke orgány bola ústredným prvkom zámerov jednotlivcov dať sa zaočkovať, najmä v ranej fáze pandémie. Ako však pandémia pokračovala, objavili sa ďalšie faktory súvisiace s dôverou…

“Dôkazy, napísali vedci, “dokumentujú potrebu, aby komunita verejného zdravotníctva zdvojnásobila svoje úsilie preventívne a vytrvalo komunikovať nielen o tom, ako vakcíny vo všeobecnosti fungujú, ale aj o ich výhodách, bezpečnosti a účinnosti.”

Výskum spoločnosti Civics Analytics, technologickej spoločnosti, ktorá vytvára kampane pre publikum založené na údajoch, potvrdzuje názor, že efektívne zasielanie správ sa musí vyvíjať.

financovaním od nadácie Bill & Melinda Gates Foundation spoločnosť preskúmala obavy o COVID medzi rôznymi demografickými skupinami a zistila, že „univerzálna správa“ nebude fungovať. Spoločnosť povedala:

„Na jar 2021, predtým, ako sa v USA objavil variant Delta a keď ešte neboli implementované príkazy na očkovanie, sme zistili, že správy zvýrazňujúce zážitky, ktoré sú pre neočkovaných jednotlivcov zakázané (napríklad koncerty alebo medzinárodné cestovanie) alebo zdôrazňujúce osobné výber bol najpresvedčivejší…  “Ako uvidíte v tomto výskume, najpresvedčivejšie správy sa zmenili.”

Podľa Civics Analytics mali najväčší vplyv správy FOMO (strach z premeškania) a správy o „osobnom rozhodnutí“. Aktuálnejšie údaje však naznačujú, že posolstvo „ochrana detí“ sa stalo účinnejším pri presviedčaní ľudí, aby sa dali zaočkovať.

Zo štúdie : „V prípade všeobecných správ zacielených na všetkých neočkovaných ľudí sa zamerajte na ochranu detí pred COVID-19 a na finančné dôsledky nákazy vírusom.“

Spoločnosť zistila, že správy o „bezpečnosti očkovacích látok“, „strašidelných štatistikách COVID“ a „osobnom príbehu“ sa obrátili naruby a mohli by znížiť pravdepodobnosť očkovania.

Možno niektorí dobrí vedci posunú krivku učenia a budú študovať, čo sa stane, keď verejnosť zistí, že „osvedčeným správam“ chýbajú podporné vedecké údaje.

-red1-

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings