Zásah proti Big Tech: Zákaz cieliť online reklamy na deti

Návrh pravidiel Európskeho parlamentu núti Big Tech otvárať a obmedzovať rušivé online reklamy.

Európski zákonodarcovia v utorok odhlasovali zákaz online reklám zameraných na deti, čím sa zintenzívnil zásah proti platformám Big Tech a ich pravidlám moderovania obsahu.

Navrhovaný zákaz bol zahrnutý do návrhu pravidiel EÚ na moderovanie obsahu, zákona o digitálnych službách , ktorý výbor Európskeho parlamentu pre vnútorný trh schválil veľkou väčšinou hlasov.

Text Parlamentu, o ktorom sa v nadchádzajúcich mesiacoch stále rokuje, obsahuje líniu, ktorá sa snaží zabrániť technologickým spoločnostiam ako Facebook, Google, TikTok a ďalším, aby umožnili podnikom cieliť na neplnoletých prostredníctvom svojich platforiem.

Tento krok je súčasťou širšieho tlaku v celej Európe na zavedenie systémov overovania veku online, aby deti nemali prístup k niektorým platformám s obsahom, ktorý sa pre ne považuje za škodlivý, vrátane pornografie.

Chceme chrániť maloletých pomocou platforiem

povedala pre POLITICO Christel Schaldemose , dánska sociálnodemokratická zákonodarkyňa zodpovedná za túto legisaltívu.

Povedala, že zákon ešte potrebuje doladiť, aby sa zabezpečilo, že identifikácia neplnoletých neohrozí práva na súkromie, ale dodala, že „dnes už platformy skutočne vedia, kto sú maloletí“.

Chystajú celoeurópske pravidlá pre online platformy

Zákon o digitálnych službách (DSA), ktorý pred rokom navrhla Európska komisia, má za cieľ vytvoriť celoeurópske pravidlá pre online platformy. Návrh zákona sa snaží zakročiť proti nezákonnému obsahu, regulovať online reklamu a zaviesť opatrenia na zabezpečenie transparentnosti v algoritmoch platforiem.

Zákaz cielených reklám pre deti by sa mohol stať pálčivou témou budúcich rokovaní o finalizácii zákona.

O texte výboru sa bude hlasovať na plenárnom zasadnutí parlamentu, pravdepodobne v januári. Návrh zákona je následne predmetom trojstranných rokovaní medzi Parlamentom, Komisiou a Radou EÚ, ktorá zastupuje vlády EÚ. Konečné pravidlá by mohli vstúpiť do platnosti už v roku 2023.

Krajiny EÚ neobmedzili cielenú reklamu vo svojom stanovisku dohodnutom v novembri , ale Schaldemose povedala, že je presvedčená, že hlavné mestá môžu byť presvedčené, aby ju pridali do konečného textu.

Stop temným vzorom

Poslanci Európskeho parlamentu tiež hlasovali za zákaz manipulatívnych návrhov, ktoré majú nabádať používateľov k súhlasu s online sledovaním, známym ako „temné vzory“, a udelili používateľom právo vybrať si, či chcú dostávať cielenú reklamu. Veľké platformy s viac ako 45 miliónmi európskych používateľov, ako napríklad Facebook a Google, budú musieť používateľom poskytnúť aj možnosť odhlásiť sa zo sledovania, aby sa im na ich informačných kanáloch a platformách zobrazil prispôsobený obsah.

Zákonodarcovia tiež pridali ďalšie povinnosti pre online trhy, ako je Amazon, vykonávať náhodné kontroly produktov predávaných predajcami tretích strán prostredníctvom ich online obchodu a informovať používateľov, ak si kúpili nezákonný tovar – okrem toho, že ich odstránia.

V návrhu pravidiel sa tiež uvádza, že technologické spoločnosti a regulačné orgány by mali mať možnosť napadnúť príkazy európskych verejných orgánov na odstránenie konkrétnych častí nezákonného obsahu alebo vyžiadanie informácií o používateľoch. Používatelia by medzitým mohli požiadať o nápravu a kompenzáciu od technologických spoločností, ak by čelili vážnemu poškodeniu svojich služieb.

Zákonodarcovia tiež chcú, aby technologické spoločnosti ako Facebook a Google YouTube otvorili informácie o spôsoboch, akými moderujú obsah – čo je dlhodobá požiadavka politikov a mimovládnych organizácií, ktorá by teraz bola zakotvená v zákone.

Firmy by museli informovať užívateľov, keď zmenia pravidlá a užívateľské zmluvy, a povedať, koľko zamestnancov pracuje na moderovaní obsahu pre každý európsky jazyk. Veľké platformy by tiež museli vyhodnotiť riziká, ktoré predstavujú pre spoločnosť, a zastaviť šírenie dezinformácií na svojich stránkach.

-red3-

SKSPRAVY

Zdroj:  SKspravy.sk https://skspravy.sk/svet/eu-svet/zasah-proti-big-tech-zakaz-cielit-online-reklamy-na-deti/  © SKSPRAVY Všetky práva vyhradené Člen skupiny BossMedia

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings