Google: Diktátor s bezprecedentnými schopnosťami manipulovať a vymývať mozgy

Ilustračné foto: Pixabay/SKsprávy

Google má moc manipulovať s tým, čo vidíte online, zacieliť na vás určité reklamy a pochovať výsledky vyhľadávania, ktoré by ste radšej nevideli. Môžu však zájsť tak ďaleko, že budú kontrolovať výsledok politických volieb? Podľa Roberta Epsteina, PhD, vedúceho výskumného psychológa v Americkom inštitúte pre výskum správania a technológie (AIBRT), rozhodne áno.

Epstein, psychológ vyštudovaný na Harvarde, ktorý založil Cambridge Center for Behavioral Studies, prirovnáva Google k diktátorovi s nevídanou mocou, pretože sa spolieha na techniky manipulácie, ktoré v histórii ľudstva nikdy predtým neexistovali. Bezplatné služby, ktoré poskytujú, naozaj nie sú zadarmo, varuje. „Zaplatíte za nich svojou slobodou.“1

Epstein varuje pred schopnosťou spoločnosti Google kontrolovať verejnú politiku, meniť voľby a vymývať mozgy našim deťom.

Metódy, ktoré Google používa, sú pominuteľné a nezanechávajú za sebou žiadne papierové stopy, takže je veľmi ťažké sledovať a dokázať, že používajú ľudí ako pešiakov a manipulujú s nami spôsobmi, ktorým nemôžeme čeliť.

Výskum Epsteina a kolegov zistil, že neobjektívne výsledky vyhľadávania môžu zmeniť názory ľudí a volebné preferencie, pričom v určitých demografických skupinách môžu posunúť názory nerozhodnutých voličov o 20 % až 80 %.

Funkcia „automatického dopĺňania“ spoločnosti Google vo svojom vyhľadávacom nástroji môže zmeniť rozdelenie 50/50 medzi nerozhodnutými voličmi na takmer rozdelenie 90/10 – a to všetko bez toho, aby si ľudia uvedomovali, že sú manipulovaní.

Prvým krokom k vymaneniu sa spod diktatúry Google je poznanie, že dochádza k manipulácii; ďalší zahŕňa vedomé odhlásenie sa z toho, ako je to len možné, a to ochranou vášho súkromia online.

Google používa nástroje efemérnej manipulácie

Epstein vo videu s Janom Jekielekom, hlavným redaktorom The Epoch Times, hovorí o schopnosti spoločnosti Google kontrolovať verejnú politiku, meniť voľby a vymývať mozgy našim deťom. Google má moc „cenzurovať obsah, sledovať každý náš krok, roztrhať spoločnosti na kusy, zmeniť ľudskú myseľ a dokonca prebudovať ľudstvo,“ píše Epstein vo svojej správe „Trojnásobná hrozba Googlu2“, ktorú podrobne uvádza v jeho rozhovor s Jekielkom.

Metódy, ktoré Google používa, sú pominuteľné a nezanechávajú žiadnu papierovú stopu, takže je veľmi ťažké sledovať a dokázať, že používajú ľudí ako pešiakov a manipulujú s nami spôsobmi, ktorým nemôžeme čeliť. Pominuteľné zážitky sa vyskytnú krátko, potom zmiznú a zahŕňajú veci ako zoznam navrhovaných videí na YouTube, návrhy na vyhľadávanie a témy v informačnom kanáli.

“Ovplyvňujú nás, miznú, nikde nie sú uložené a sú preč,” hovorí Epstein. „Je to ideálna forma manipulácie. Ľudia nemajú ani potuchy, že sú manipulovaní, číslo jedna a číslo dva, úrady sa nemôžu vrátiť v čase, aby videli, čo ľuďom ukázali, inými slovami, ako boli manipulovaní.“3

Epstein a jeho tím však našli spôsoby, ako sledovať neviditeľné, takmer podprahové nástroje Google, vrátane efektu manipulácie vyhľadávacieho nástroja (SEME). Podľa Epsteina:4

SEME je jednou z najsilnejších foriem vplyvu, aké boli kedy objavené v behaviorálnych vedách… Necháva ľudí myslieť si, že si svoj názor vytvorili sami, čo je do veľkej miery ilúzia. Nezanecháva ani papierovú stopu, ktorú by úrady mohli sledovať. Ešte horšie je, že len veľmi málo ľudí, ktorí dokážu rozpoznať zaujatosť vo výsledkoch vyhľadávania, sa posunie ešte ďalej v smere zaujatosti, takže samotná schopnosť vidieť zaujatosť vás pred ňou neochráni.“

Výskum Epsteina a jeho kolegov zistil, že neobjektívne výsledky vyhľadávania môžu zmeniť názory ľudí a volebné preferencie, posunúť názory nerozhodnutých voličov o 20 % až 80 % v určitých demografických skupinách.5 Interné e-maily, ktoré unikli z Google, hovoria o „prchavosti“.

Spoločnosť si kladie za cieľ vytvoriť efemérne zážitky, ktorých cieľom je zmeniť spôsob, akým ľudia myslia.

SEME je však len jedným z asi tuctu podprahových nástrojov, ktoré objavil Epsteinov tím. Medzi ďalšie patria „efekt návrhu vyhľadávania“, „efekt zhody názorov“ a „efekt manipulácie YouTube“.6

Google v roku 2020 posunul milióny hlasov

Keď Epstein a jeho tím začali uchovávať politicky súvisiace efemérne skúsenosti, v službách Google a YouTube, ktoré vlastní materská spoločnosť Google Alphabet, sa odhalila extrémna politická zaujatosť.

Napríklad v dňoch, ktoré predchádzali prezidentským voľbám v roku 2020 a druhému kolu volieb do Senátu v roku 2021 v Georgii, si zachovali 1,5 milióna dočasných skúseností a viac ako 3 milióny webových stránok, ktoré postačovali na presun „aspoň 6 miliónov hlasov v prezidentských voľbách“. bez vedomia ľudí.“7

Toto nie je ojedinelý incident. V roku 2016 vygeneroval vyhľadávací algoritmus Google neobjektívne výsledky vyhľadávania, ktoré ovplyvnili nerozhodnutých voličov, pričom Hillary Clintonová získala 2,6 až 10,2 milióna hlasov.

Epstein poukazuje na to, že sa politicky prikláňa k ľavici, no napriek zaujatosti spoločnosti Google pri podpore kandidátov, ktorých podporoval, nemôže zatlieskať, „pretože rigorózny výskum, ktorý vykonávam od roku 2013, mi ukázal, aké nebezpečné sú tieto spoločnosti. – Google-and-the-Gang, ja ich volám.“8

Aj keď Epstein v deň volieb v roku 2018 na Google zobrazil pripomenutie „Choď voliť“, zistil, že jednej politickej strane dal o 800 000 až 4,6 milióna hlasov navyše v porovnaní s tým, čo dostala druhá strana. A čo viac, Epstein hovorí, že tieto čísla sú „dosť konzervatívne.“9

„Inými slovami,“ vysvetlil Epstein, „výzva „Go Vote“ od Googlu nebola verejná služba; bola to manipulácia s hlasovaním. Tento typ manipulácie s hlasmi je príkladom toho, čo nazývam ‚Diferenciálny demografický efekt‘.“10

Epstein mal v roku 2018 zavedený aj monitorovací systém, ktorý zachoval viac ako 47 000 vyhľadávaní súvisiacich s voľbami v službách Google, Bing a Yahoo spolu s takmer 400 000 webovými stránkami, na ktoré výsledky vyhľadávania odkazovali. Politická zaujatosť, ktorá bola odhalená vo výsledkoch, mohla presunúť 78,2 milióna hlasov na jednu politickú stranu.11

Dokonca aj funkcia „automatického dopĺňania“, ktorá sa objaví, keď začnete písať do vyhľadávacieho nástroja Google, je výkonným nástrojom na manipuláciu. „Rastúce množstvo dôkazov naznačuje, že Google manipuluje s myslením a správaním ľudí už od prvého znaku, ktorý ľudia zadajú do vyhľadávacieho poľa,“ píše Epstein.12

Len na základe tejto funkcie Epsteinov výskum zistil, že Google dokáže zmeniť rozdelenie nerozhodnutých voličov takmer v pomere 90/10 – a to všetko bez toho, aby si ľudia uvedomovali, že sú manipulovaní.

Okrem toho, pretože presvedčovacie technológie Google sú také silné a mnohé voľby na celom svete sú veľmi blízko, Epsteinove údaje naznačujú, že Google pravdepodobne určuje výsledky až 25 % národných volieb na celom svete minimálne od roku 2015.13

Google je dozorná agentúra

Je dôležité pochopiť, že Google je dozorná agentúra s významnými, no skrytými dozornými právomocami, a to je jedna z jej primárnych hrozieb pre spoločnosť. Ako poznamenal Epstein:14

„Vyhľadávač… Peňaženka Google, Dokumenty Google, Disk Google, YouTube, to sú platformy dohľadu. Inými slovami, z ich pohľadu hodnota týchto nástrojov spočíva v tom, že im poskytujú viac informácií o vás. Dohľad je to, čo robia.”

Hoci je dohľad hlavnou činnosťou spoločnosti Google, ich príjmy – ktoré presahujú 130 miliárd dolárov ročne – pochádzajú takmer výlučne z reklamy. Všetky osobné informácie, ktoré ste im poskytli prostredníctvom rôznych produktov, sa predávajú inzerentom, ktorí hľadajú konkrétne cieľové publikum. Medzitým majú tiež bezprecedentnú schopnosť cenzúry. Obmedzením alebo zablokovaním prístupu na webové stránky rozhodujú o tom, čo môžete a nemôžete vidieť.

Najdrvivejším problémom tohto druhu internetovej cenzúry je, že neviete, že neviete. Ak sa z vyhľadávania odstráni určitý typ informácií a vy neviete, že by niekde mali existovať, nikdy sa to nedozviete a nebudete ich hľadať. Takto boli stovky miliónov ľudí ukrátené o to, aby sa naučili silu prirodzeného liečenia odo mňa a mnohých ďalších lekárov, ktorých cenzuroval Google.

Svet neviditeľnej diktatúry

Napríklad Google už pomerne dlho investuje do DNA úložísk a pridáva informácie o DNA do našich profilov. Podľa Epsteina spoločnosť Google prevzala národné úložisko DNA, ale články o tom – ktoré citoval vo svojich vlastných spisoch – všetky zmizli. V súčasnej dobe sa Epstein obáva o budúcnosť, ak nikto nezasiahne, aby zastavil moc Google:15

„Ako otec piatich detí ma obzvlášť znepokojuje, ako bude vyzerať budúcnosť ľudstva, ak bude Big Tech môcť bez prekážok pokračovať na svojej ceste k ovládnutiu sveta. V päťdesiatych rokoch minulého storočia britský ekonóm Kenneth Boulding napísal: „Je možný svet neviditeľnej diktatúry, ktorý stále používa formy demokratickej vlády“.

„Túto esej píšem, pretože som presvedčený, že takýto svet už existuje a že ak nebudeme konať rýchlo a rozhodne, moc, ktorú nadobudli vedúci pracovníci technologickej spoločnosti, sa tak pevne zakorení, že ich už nikdy nebudeme môcť zbaviť. neviditeľné tróny.”

Epsteinových šesť najlepších tipov na ochranu osobných údajov

Prvým krokom k vymaneniu sa spod diktatúry Google je uvedomenie si, že dochádza k manipulácii. Ďalší zahŕňa vedomé odstúpenie od toho, ako je to len možné. Je obzvlášť dôležité, aby boli deti chránené, pretože patria medzi najzraniteľnejšie voči náporu manipulácie, čo bude mať vážne následky pre budúce generácie. Epstein poznamenal: 16

„Snažíme sa prísť na to, ako tá manipulácia funguje. Ale čo je najdôležitejšie, snažíme sa to kvantifikovať… Pretože si myslím, že to, čo sa skutočne deje, je to, že existuje kumulatívny efekt nielen politickej zaujatosti, ale hodnoty doslova kumulatívneho efektu vystavenia určitým druhom hodnôt. a znova a znova, na jednej technologickej platforme alebo po druhej.

“A myslím si, že ľudia, ktorí sú najzraniteľnejší voči ovplyvneniu týmto druhom procesu, sú deti.”

Epstein zostavil šesť krokov, ktoré vám môžu pomôcť chrániť vaše súkromie online, pričom poznamenal, že od roku 2014 nedostal na svoj počítač ani mobilný telefón cielenú reklamu. Aby ste si vzali späť časť svojho súkromia online, pre seba aj pre svoje deti, odporúča:17

Zbavte sa Gmailu. Ak máte účet Gmail, skúste namiesto toho e-mailovú službu inej spoločnosti ako Google, napríklad ProtonMail, šifrovanú e-mailovú službu so sídlom vo Švajčiarsku.

Odinštalujte Google Chrome a namiesto neho použite prehliadač Brave, ktorý je k dispozícii pre všetky počítače a mobilné zariadenia. Blokuje reklamy a chráni vaše súkromie.

Prepnite vyhľadávače. Skúste namiesto toho vyhľadávač Brave, ku ktorému máte prístup cez prehliadač Brave a neohrozí vaše súkromie a nebude vás sledovať.

Vyhnite sa Androidu. Telefóny Google a telefóny, ktoré používajú Android, sledujú prakticky všetko, čo robíte, a nechránia vaše súkromie. Je možné de-googlenie vášho mobilného telefónu získaním telefónu s Androidom, ktorý nemá operačný systém Google, ale budete musieť nájsť skúseného IT pracovníka, ktorý dokáže preformátovať pevný disk vášho mobilného telefónu.

Vyhnite sa zariadeniam Google Home. Ak máte inteligentné reproduktory Google Home alebo aplikáciu pre smartfóny Google Assistant, je možné, že ľudia počúvajú vaše požiadavky a dokonca môžu počúvať, keď by ste to nečakali.

Zvážte použitie proxy alebo VPN (virtuálnej súkromnej siete). Táto služba vytvára medzi vami a internetom vyrovnávaciu pamäť a „oklame mnohé spoločnosti zaoberajúce sa dohľadom, aby si mysleli, že v skutočnosti nie ste vy“.

 Zdroje a odkazy

1 The Epoch Times, American Thought Leaders April 7, 2022, description

2, 8 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 3

3 The Epoch Times, American Thought Leaders April 7, 2022, 4:00

4, 5 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 7

6, 9 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 8

7, 12 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 10

10, 11 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 9

13 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 11

14 BitChute, Google and Privacy January 24, 2020

15 Google’s Triple Threat January 20, 2022, Page 5

6 ZeroHedge April 12, 2022

17 Medium March 17, 2017

Pôvodný článok si môžete otvoriť TU

Preklad, zvýraznenia textu a medzititulky: redakcia SKsprávy

spracoval: -red3-

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings