Kríza? Ako pre koho: Globálny predaj luxusného tovaru prekoná úroveň pred pandémiou

Predaj v Spojených štátoch, ktoré tento rok predbehli Európu ako najväčší trh s luxusnými výrobkami, podporil skorý začiatok očkovacej kampane a rýchly rast miestnej spotreby.

Globálny predaj luxusného tovaru tento rok prekoná úroveň pred vypuknutím pandémie ochorenia COVID-19. Signalizujú to spotrebiteľské výdavky v Spojených štátoch a Číne, najmä na drahú obuv, kožený tovar a šperky. Uviedla to tento týždeň konzultačná spoločnosť Bain.

Bain odhaduje, že globálne tržby z predaja luxusného tovaru tento rok dosiahnu 283 miliárd eur. To pri konštantných výmenných kurzoch predstavuje nárast o 4 % v porovnaní s rokom 2019, posledným pred vypuknutím pandémie.

USA v luxuse predbehli Európu

Predaj v Spojených štátoch, ktoré tento rok predbehli Európu ako najväčší trh s luxusnými výrobkami, podporil skorý začiatok očkovacej kampane a rýchly rast miestnej spotreby. Dopyt v Číne, ktorá je “motorom” luxusného priemyslu, zostal počas októbra silný aj napriek obmedzeniam v niektorých oblastiach, keďže Číňania, ktorí nemohli cestovať do zahraničia, nakupovali na svojom domácom trhu.

V Európe sa trh s luxusným tovarom ešte musí vrátiť na úroveň pred pandémiou, čo môže trvať až do roku 2024 aj napriek oživeniu cestovania v lete, dodala spoločnosť Bain, ktorej prognózy luxusný priemysel pozorne sleduje.

Najväčší hráči v tomto odvetví, ako sú LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), Hermés a Kering, sa už výrazne zotavili z tzv. pandemickej krízy a ich tržby sa už dostali nad úroveň z roku 2019, keďže blokády sa uvoľňujú a obnovuje sa socializácia.

Luxusné značky sa zotavili rýchlo

Minulý rok v dôsledku obmedzení na zastavenie pandémie celkový predaj v tomto sektore klesol o 23 %, čo bol prvý pokles od roku 2009.

A hoci sa tržby spojené s medzinárodným cestovaním ešte nevrátili na predpandemickú úroveň, luxusné značky sa zotavili aj vďaka tomu, že sa zamerali na domácich spotrebiteľov, a to nielen v centrách luxusu, ale aj v menších mestách. Podľa odhadov Bain sa noví zákazníci v tomto roku budú podieľať približne 25 % na globálnom predaji luxusných produktov.

„Značky lákajú novú zákaznícku základňu pomocou silných marketingových a on-line kampaní, zatiaľ čo existujúci zákazníci nakupujú viac,“ povedala partnerka Bainu Federica Levatová, ktorá je spoluautorkou štúdie.

Nechutné. Kým väčšina domácností dopady pandémie a lockdownu pocítila na svojej životnej úrovni, boháči a luxusné značky si naďalej užívajú bohatstvo a prosperitu.

-red3-

Rafael Rafaj

Zdroj:  SKspravy.sk https://skspravy.sk/svet/ekonomika/kriza-ako-pre-koho-globalny-predaj-luxusneho-tovaru-prekona-uroven-pred-pandemiou/  © SKSPRAVY Všetky práva vyhradené Člen skupiny BossMedia

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings