Natívny článok verzus PR článok: Do ktorého z nich sa naozaj oplatí investovať?

21.3.2023 (SITA.sk) – Natívny článok a PR článok sa často zamieňajú. Aj keď v oboch prípadoch ide o reklamu, ich efektivita je rozdielna. Do ktorého formátu sa oplatí investovať a nejde len o vyhodené peniaze?

Ste unavení zo záplavy reklám, ktoré v on-line prostredí pôsobia rušivo? Hľadáte hodnotný a pútavý obsah, ktorý vám poskytne cenné informácie či pomôže vyriešiť konkrétny problém? Väčšina z vás určite odpovedala na tieto otázky “áno” a rovnako to vnímajú i vaši spotrebitelia. A práve v tomto spočíva čaro natívnych článkov.

Natívny článok verzus PR článok

Natívny článok predstavuje efektívny marketingový nástroj, ktorý nie je vnímaný ako rušivá reklama, ale ako prirodzená súčasť webovej stránky vydavateľa. Ide síce o platený obsah publikovaný v konkrétnom médiu, prostredníctvom ktorého chcete zviditeľniť vaše podnikanie, no to si čitateľ vôbec neuvedomuje.

Cieľom PR článkov je propagovanie značky a často je to zrejmé už z nadpisu alebo úvodu. Veľakrát ide o nudný opis produktov či promo spoločnosti, ktoré nedáva čitateľovi žiadnu pridanú hodnotu.

Natívny článok a jeho skutočné výhody

Toto sú tri hlavné dôvody, prečo čoraz viac marketérov využíva natívny článok na propagáciu značky:

Je zaujímavý. Natívny článok udržiava pozornosť čitateľov a poskytuje SEO výhody, t.j. zvyšuje návštevnosť webu a pomáha k dlhodobej čitateľnosti bez nutnosti neustále platiť za ďalšie reklamné kampane. Natívny článok je síce drahší, ale ide o investíciu, ktorá má dlhodobý pozitívny dosah na vaše podnikanie.
Je efektívny. Natívna reklama jednoducho funguje. Podľa OutBrain si natívne reklamy spotrebitelia prezerajú o 53 percent viac ako PR články a vytvárajú 18 percentný nárast nákupného zámeru.
Vzbudzuje pozitívne emócie. Podľa štúdie Stanfordskej univerzity z roku 2018 natívny článok zvyšuje obľúbenosť značky. Štúdia Time Inc. z roku 2017 navyše zistila, že dvaja z troch spotrebiteľov dôverujú natívnemu článku viac než tradičnej reklame.

Natívna reklama je teda skvelý spôsob, ako prilákať väčšie publikum a zaujať spotrebiteľov tak, ako to tradičná reklama nedokáže. Medzi slovenské média, ktoré navrhujú natívnu kampaň na mieru a zároveň ju distribuujú na najčítanejšie média na Slovensku, patrí napríklad Slovenská tlačová agentúra SITA.

Informačný servis

Viac k témam: natívny článok, PR, PR článok
Zdroj: SITA.sk – Natívny článok verzus PR článok: Do ktorého z nich sa naozaj oplatí investovať? © SITA Všetky práva vyhradené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings