Odvážna zmena receptúry Slovákom zachutila, gastro prevádzkam svitá na lepšie časy

13.12.2023 (SITA.sk) – Uplynulý rok bol v porovnaní s predošlým rokom plným zmien. Zmenili sa chuťové preferencie dlhoročných pivárov, nový vietor priniesli chute nováčikov, ale správanie na trhu ovplyvnilo aj šetrné nakladanie s financiami. Líder na slovenskom pivnom trhu, spoločnosť HEINEKEN Slovensko, reagoval na tieto zmeny množstvom noviniek – tak pre zákazníkov, ako aj biznis partnerov. Konzumentov piva zaujala najmä zmena receptúry klasickej pivnej dvanástky po dvadsiatich piatich rokoch.

Tohtoročné čísla z predaja produktov HEINEKEN Slovensko potvrdili, že horká dvanástka Zlatý Bažant 12% Slovenský ležiak pivárov zaujala. “Novinka na trhu naozaj zafungovala a len v retaili sa jej predalo približne o tretinu viac, než tradičnej dvanástky minulý rok. Nový chuťový profil oslovil širokú skupinu konzumentov, vrátane tých, ktorí doteraz Zlatého Bažanta 12 % nemali vo svojom portfóliu,” hovorí Luis Prata, generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko.

Populárnejšími boli pivné desiatky

Popri novej dvanástke boli stále najpredávanejšie klasické svetlé ležiaky, najmä desiatky Kelt a Corgoň. Najväčší rozdiel oproti roku 2022 spočíva v tom, že vo všeobecnosti klesol predaj pivných dvanástok a stúpol predaj desiatok. Dôvodom je zvyšujúca sa inflácia a stúpajúce ceny. Ľudia preferujú cenovo dostupnejšie produkty, ktorými pivné desiatky vo všeobecnosti sú.

Rozdiely sú viditeľné aj medzi jednotlivými regiónmi. “Sú oblasti, kde je viac preferované 10% pivo a regióny, kde, naopak uprednostňujú 12% pivo. Bez ohľadu na to, aký pivný štýl, či kategóriu uprednostňujú konzumenti, uvedomujeme si, že to najdôležitejšie je prvotriedna kvalita, a preto sme aj tento rok vzdelávali našich partnerov v oblastiach správneho čapovania, či celkovej starostlivosti o pivo,” zdôrazňuje generálny riaditeľ.

Tradícia verzus novinky

Na druhej strane na slovenský trh prichádzajú mladší spotrebitelia, ktorí sa neboja experimentovať a siahajú aj po netradičnejších chutiach. A tak popri ležiakoch a stále populárnych radleroch Zlatý Bažant 0,0% oslovujú zákazníkov aj menej konvenčné produkty ako Desperados alebo Mort Subite. Úspech zaznamenal nový Desperados Strawberry Margarita, ktorého sa počas sezóny predalo o polovicu viac než minuloročnej novinky Desperados Lime.

Čo sa týka obalov, naďalej stúpa záujem o vratné sklenené fľaše, ktoré majú na Slovensku dlhú tradíciu. Vzhľadom na menšiu ekologickú stopu a nižšiu cenu sú zaujímavé tak pre mladých ľudí, ako aj staršie generácie. V ponuke spoločnosti HEINEKEN Slovensko je dôležitá pestrosť a rôznorodosť. “Naším cieľom je naďalej ponúkať produkty, ktoré budú vďaka veľkej škále štýlov, chuťových profilov a balení atraktívne pre široké spektrum spotrebiteľov a spotrebiteliek každého veku a v každom kúte Slovenska,” vysvetľuje Prata.

Ľudia uprednostňujú exteriéry a komplexnejšie služby

Celkové spotrebiteľské správanie zákazníkov sa naďalej mení a bude zaujímavé sledovať, kam tento vývoj povedie. Dobrou správou je, že zanikanie prevádzok v súvislosti s pandemickým obdobím sa pomaly končí. Obdobie krízy je viac-menej zažehnané a to, čo zažívame dnes, sú už len dozvuky.

Z dát spoločnosti vyplýva, že ľudia naďalej preferujú využívanie exteriérových služieb – radšej si posedia vonku, ako v interiéri. Našťastie bola jeseň v roku 2023 naozaj nezvyčajne teplá a dlhá, a tak si návštevníci podnikov v sieti HORECA mohli vychutnať typické letné posedávanie na terase aj v septembri. Na priaznivejšie počasie reagovali aj samotné prevádzky, keď v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi ponechali dlhšie otvorené terasy, čo samozrejme konzumenti privítali.

Množstvo prevádzok prešlo a stále prechádza akousi transformáciou – už nie sú len krčmami či pubmi, menia sa na podniky s komplexnejšími službami a pridanou hodnotou (napr. z krčiem na jednoduché reštaurácie). Hoci zákazníci šetria, kde sa dá, paradoxne sú ochotní priplatiť si za vyšší štandard služieb a dopriať si aspoň príležitostne komplexný zážitok.

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko naďalej ponúka svojim biznis klientom množstvo príležitostí na vzdelávanie sa a zlepšovanie samotného podnikania. V HORECA Academy majú klienti prístup k dôležitým informáciám ako Desatoro moderného podniku, školu čapovania piva, školenie k párovaniu piva a jedla, či odporúčania smerom k online komunikácii.

Zmeny robí aj samotný HEINEKEN

Aj spoločnosť HEINEKEN Slovensko sa rozhodla reagovať na zložité zmeny v biznis svete a nedávno predstavila verejnosti vylepšenú e-commerce platformu EAZLE. “Cieľom novej digitálnej platformy je poskytnúť majiteľom prevádzok, distribútorom či veľkoobchodníkom najlepšie ponuky, odmeny a promo akcie prispôsobené ich podnikaniu, pričom objednávanie bude jednoduchšie a efektívnejšie,” hovorí e-commerce manažér HEINEKEN Slovensko Ladislav Ryboš. Partneri HEINEKEN Slovensko budú mať vďaka platforme prístup k najnovším inováciám a trendom v oblasti online objednávania alebo riadenia svojej prevádzky. V budúcnosti sa môžu tešiť aj na nové funkcie a príležitosti spolupráce. Zmena sa zatiaľ týka 65 % prevádzok na Slovensku.

Informačný servis

Viac k témam: HEINEKEN Slovensko, PR
Zdroj: SITA.sk – Odvážna zmena receptúry Slovákom zachutila, gastro prevádzkam svitá na lepšie časy © SITA Všetky práva vyhradené.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prevádzkovateľ InovationSK s.r.o., kontakt info@bossmedia.sk, telefón: 0903218367. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy. View more
Cookies settings
Súhlasím
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Kto sme

Navrhovaný text: Adresa našej webovej stránky je: https://www.aktuality24.sk.

Komentáre

Navrhovaný text: Keď návštevníci webu zanechavajú na stránke komentáre, zbierame údaje, ktoré sú zobrazené vo formulári komentára a taktiež IP adresu používateľov a user-agent prehliadača z dôvodu ochrany proti spamu. Anonymizovaný reťazec vytvorený z vašej e-mailovej adresy (nazývaný aj hash) môže byť poskytnutý službe Gravatar pre overenie, či ju používate. Zásady ochrany osobných údajov služby Gravatar nájdete na: https://automattic.com/privacy/. Po schválení vášho komentára bude vaša profilová fotografia verejne zobrazená spolu s obsahom vášho komentára.

Multimédiá

Navrhovaný text: Pri nahrávaní obrázkov na webovú stránku by ste sa mali vyhnúť nahrávaniu obrázkov s EXIF GPS údajmi o polohe. Návštevníci webu môžu stiahnuť a zobraziť akékoľvek údaje o polohe z obrázkov.

Súbory cookies

Navrhovaný text: Ak pridáte komentár na našej stránke, môžete súhlasiť s uložením vášho mena, e-mailovej adresy a webovej stránky do súborov cookies. Je to pre vaše pohodlie, aby ste nemuseli opätovne vypĺňať vaše údaje znovu pri pridávaní ďalšieho komentára. Tieto súbory cookies sú platné jeden rok. Ak navštívite našu stránku prihlásenia, uložíme dočasné súbory cookies na určenie toho, či váš prehliadač akceptuje súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a sú odstránené pri zatvorení prehliadača. Pri prihlásení nastavíme niekoľko súborov cookies, aby sme uložili vaše prihlasovacie údaje a nastavenia zobrazenia. Prihlasovacie cookies sú platné dva dni a nastavenia zobrazenia jeden rok. Ak zvolíte možnosť "zapamätať", vaše prihlásenie bude platné dva týždne. Pri odhlásení sa z vášho účtu sú súbory cookies odstránené. Pri úprave alebo publikovaní článku budú vo vašom prehliadači uložené dodatočné súbory cookies. Tieto súbory cookies neobsahujú žiadne osobné údaje a odkazujú iba na ID článku, ktorý ste upravovali. Súbory sú platné 1 deň.

Vložený obsah z iných webových stránok

Navrhovaný text: Články na tejto webovej stránke môžu obsahovať vložený obsah (napr. videá, obrázky, články a podobne). Vložený obsah z iných stránok sa chová rovnako, akoby návštevník navštívil inú webovú stránku. Tieto webové stránky môžu o vás zbierať osobné údaje, používať súbory cookies, vkladať treťo-stranné sledovanie a monitorovať vašu interakciu s vloženým obsahom, včetne sledovania vašej interakcie s vloženým obsahom, ak na danej webovej stránke máte účet a ste prihlásený.

S kým zdieľame vaše údaje

Navrhovaný text: Ak požadujete obnovenie hesla, vaša adresa IP bude uvedená v e-maile na obnovenie hesla.

Ako dlho uchovávame vaše údaje

Navrhovaný text: Pri pridávaní komentára, komentár a jeho metaúdaje sú uchovávané oddelene. Vďaka tomu vieme automaticky rozpoznať a schváliť akékoľvek súvisiace komentáre bez toho, aby museli byť podržané na moderáciu. Pre používateľov, ktorí sa zaregistrujú na našich webových stránkach (ak takí existujú), ukladáme aj osobné údaje, ktoré poskytujú, do ich užívateľského profilu. Všetci používatelia môžu kedykoľvek zobraziť, upraviť alebo odstrániť svoje osobné údaje (okrem zmeny používateľského). Správcovia webových stránok tiež môžu zobraziť a upraviť tieto informácie.

Aké práva máte nad svojimi údajmi

Navrhovaný text: Ak na tejto webovej stránke máte účet, alebo ste tu pridali komentár, môžete požiadať o export vašich osobných údajov, ktoré o vás ukladáme, včetne údajov, ktoré ste nám poskytli. Môžete tak isto požiadať o vymazanie osobných údajov. To sa ale netýka údajov, ktoré o vás musíme uchovávať z administratívnych, právnych alebo bezpečnostných dôvodov.

Kam posielame vaše údaje

Navrhovaný text: Komentáre návštevníkov môžu byť kontrolované prostredníctvom automatizovanej služby na detekciu spamu.
Save settings
Cookies settings